Урок- проект
Рок-гурт "Океан Ельзи"
Учнівська презентація
7 клас
Урок 19
ТЕМА УРОКУ: « Рок-музика. Український рок-гурт «Океан Ельзи»».
МЕТА УРОКУ:
vнавчальна- формувати вміння відрізняти високохудожні зразки та справжні шедеври масової музичної культури від малозмістовних творів з низькими художніми якостями; висловлювати власне судження про творчість рок-музикантів, образний зміст і звучання музичних творів; увести учнів у світ творчості рок-гурту «Океан Ельзи»; формувати співацькі навички; продовжувати навчати працювати над проектами, робити мультимедійні презентації, публікації;
vрозвивальна- розвивати образне мислення, уяву, музично-творчі здібності учнів;
vвиховна- виховувати інтерес до рок-музики, почуття емоційної чутливості, естетичний смак учнів
Дидактичний матеріал:
vЛ. М. Масол, Л. С. Аристова «Музичне мистецтво» 7 клас - онлайн підручник http://musteria.jimdo.com/музичне-мистецтво/7-клас/ ;
vпісні у виконанні рок-гурту « Океан Ельзи» : «Балада про мальви», «Я на небі»(відеокліп) (слухання);
vСвятослав Вакарчук «Все буде добре» (виконання)
Демонстраційний матеріал: мультимедійна презентація уроку вчителя, учнівські презентація, публікація, веб-сайт.
Обладнання: фортепіано, ноутбук, екран, проектор.
Тип уроку: комбінований, поглиблення в тему.
Форма уроку: урок з використанням проектних технологій та мультимедійних засобів.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент.
Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання пісні рок- гурту «Qveen» «We are the champions».
II. Актуалізація опорних знань учнів, музичного досвіду. 5 хв.
Тестове завдання 1
Позначте правильні твердження:
vРок-музика - це стиль музики, який вирізняється наявністю електроінструментів, експресивністю та агресивністю їх звучання
vРок-музика - це танець, що характерний простою мелодією з блюзовими інтонаціями в супроводі важкого та одноманітного акцентованого ритму
vРок-музика - це стиль музики, який вирізняється наявністю акустичних музичних інструментів, які поєднуються нетрадиційно
vРок-музика - стильовий напрям в естрадній музиці, основними ознаками якого є опора на блюзові форми та надто підкреслений ритм, високий емоційний рівень виконання
Тестове завдання 2
Які напрями популярної музики поєдналися у рок-музиці?
vРитм-енд-блюз
vБіг-біт
vКантрі-енд-вестерн
Тестове завдання 3
Закінчіть речення:
v«Молодіжний танець, що виник на початку 50-х років XX століття у США, і вирізняється простою мелодією з блюзовими інтонаціями в супроводі важкого та одноманітного акцентованого ритму, називається »:
vРегтаймом
vРок-н-ролом
vДжайвом
vТанго
Тестове завдання 4
Які з перерахованих імен є найбільш яскравими представниками рок-музики :
vМерк`юрі
vМаккартні
vПреслі
vАрмстронг
vГершвін
III. Оголошення теми уроку. Вивчення нового матеріалу. 25хв.
Учитель:
Рок-музику можна вважати нашою сучасницею, адже вона народилась порівняно недавно і продовжує свою переможну ходу в молодіжному середовищі. Багато музики та інформації про неї є доступними завдяки індустрії розваг, шоу-бізнесу. На минулому уроці ми познайомилися з рок-кумирами 50,60,70,80 років минулого століття. На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про український рок-гурт «Океан Ельзи».
Ключове питання проекту- У чому секрет популярності рок-гурту «Океану Ельзи»?
Подивимось які питання розглядала кожна з груп:
vЩо ми можемо розповісти про становлення гурту «Океан Ельзи»?
vЯкі ми можемо навести найяскравіші приклади творчості рок- гурту?
vУ чому полягає «сучасність» «Океану Ельзи»?
vВ якій КП можна створити відео-караоке?
Під час роботи над проектом було створено п`ять творчих груп, кожна з яких отримала завдання:
І група: «Журналісти»: зібрати інформацію про виникнення гурту та творчий шлях Святослава Вакарчука
Результати роботи представити у вигляді учнівської презентації.
ІІ група: «Дослідники»: довести, що поява кожної нової пісні рок-гурту є визначною подією в культурному житті України.
Результати роботи представити у відео.
ІІІ група «Редактори»: підсумувати матеріал І та ІІ груп.
Результати представити у вигляді учнівської публікації
ІV група «Програмісти»: матеріали публікації розмістити на веб-сайті.
Результати представити у вигляді веб-сайту.
V група «Звукорежисери»: представити відео-караоке до пісні
«Все буде добре».
Результати представити у вигляді караоке у програмі «Movie Maker» до пісні «Все буде добре»
1.Виступ групи «Знавці творчості гурту «Океан Ельзи»» 3 хв.
2. Учитель.
Ми познайомилися з тим як створювався вітчизняний рок-гурт та його назва. Познайомилися із творчістю соліста групи Святослава Вакарчука. Далі слово надається групі «Фани». Перед ними стояла задача - довести, що поява кожної нової пісні рок-гурту є визначною подією в культурному житті України.
3. Виступ групи «Дослідники»- перегляд відеокліпів: « Я на небі», «Балада про мальви» у виконанні Святослава Вакарчука та Ніни Матвієнко.
4.Учитель. Таким чином ми вже знаємо історію створення гурту та потрібність суспільства у слуханні його творчості. Далі виступає група «Журналісти». Ця група працювала над завданням систематизації матеріалу та публікації на веб-сайті.
5.Виступ групи «Редактори» -представляють учнівську публікацію, та розміщує матеріал на веб-сайті.
Учитель. Поява кожного нового альбому «Океану Ельзи» стає визначною подією у культурному житті України. Музика гурту підкорює своєю підвищеною емоційністю, відчуттям ніжності і печалі та передусім – яскравим мелодизмом.
Гурт «Океан Ельзи» декілька разів змінював свій склад. Але незмінним залишилося загострене, глибоке розуміння проблем сучасного життя, що яскраво відтворене в музиці та текстах пісень автором та виконавцем багатьох із них є незмінний лідер гурту Святослав Вакарчук.
Завершує музичний проект група «Програмісти». Їхнім завданням було представлення відео-караоке до пісні «Все буде добре».
6.Виступ групи «Звукорежисери»- представити відео-караоке до пісні «Все буде добре».
Учитель. Все буде добре! Головне-вірити в найкраще. Пропоную заспівати пісню «Все буде добре» разом із «Океаном Ельзи».(співаємо під відео-караоке).
Все буде добре
Я пам'ятаю час коли лиш починався світ
Хто міг той підіймався та ішов
Ішов собі високо в гори взявши у похід
Свою надію сильну як любов
Що Все буде добре
Для кожного з нас
Що все буде добре
Настане наш час!
Я бачив як навколо нас і долі і вогні
Все далі й далі змінювали світ
І ми все вище бо в долині небо не таке
І далі щось веде мене в похід
І все буде добре
Для кожного з нас
І все буде добре
Настане наш час!
І ось коли ми майже там де холодно і сніг
І зовсім близько наша ся мета
Бажання сильні як любов поможуть нам іти
І буде вся та наша висота
І все буде добре
Для кожного з нас
І все буде добре
Настане наш час!
Про котів у музичному,
образотворчому мистецтві
Ведучий1:
Мало знайдеться в світі людей, хто залишається байдужим до цих пухнастих, рухливих, ласкавих і дуже розумних домашніх тварин. Мова йде, звичайно ж, про кішок. Любов до них у світі настільки велика, що для загальних улюбленців було засновано спеціальне свято- Всесвітній день кішок, який відзначається всюди в перший день весни 1 березня. (Слайд№1)
Ведучий 2:
Невідомо, хто та коли придумав святкувати цей день…
Однак коти живуть у будинках людини вже майже 10 тисяч років та є зараз найбільш поширеними домашніми тваринами у світі. Разом з людиною коти існують тепер практично навколо. Спробуємо зупинитися на котячій темі в мистецтві. Кішки з'явилися на фресках Єгипту, в Римі, Греції. (Слайд№2)
Ведучий 3:
Вони дуже швидко поширилися по всьому світу та завоювали довіру й любов не тільки художників та музикантів. Але, потім, з розвитком релігійного мракобісся, з подачі деяких європейських фанатиків, на кішок почалися гоніння. Ну а як же? Очі яскраво горять у темряві, влаштовують нічні співи, безшумно ходять (коли їм треба), а вже якщо чорного кольору ...
(Слайд№3 «Чорний кіт»)
Ведучий4:
Повернемося до художників. Кішка - одна з улюблених деталей на багатьох картинах, вона зображується, як статична фігура на задньому плані, то, навпаки, показана динамічно, є однією з головних фігур. Дуже любили писати кішок: (Слайди 4,5,6,7,8)
Франсіско Гойя «Дон Мануель Озоріо де Зун`їга. Дитина», біля 1787 р.;
Леонардо да Вінчі любив котів та зробив багато їх замальовок;
Огюст Ренуар «Кішка, що спить»;
Огюст Ренуар «Із кішкою»;
Поль Гоген «Квіти та кішки».
Ведучий 5: о
Перейдемо до музики. Композитори-класики й сучасні композитори і виконавці не раз звертали свію увагу на цих милих тварин. Джоаккіно Россіні, італійський композитор XIX століття, автор «Дуету-буффо двох котів», і припустити не міг, що цей гумористичний твір стане таким популярним. Котячий дует - жартівлива вокальна п'єса для двох голосів (зазвичай сопрано) з фортепіанним супроводом (існують й оркестровки), що зображає двох нявкаючих кішок.( Слайд №9)
Ведучий 6:
Американський композитор і піаніст Зез Конфрі якось гостював у бабусі в 1921 р. Вночі його розбудили дивні звуки, що доносилися з вітальні. Спустившись спросоння вниз, композитор побачив кота, що гуляв по клавішах рояля. Спостерігаючи за кошеням, він склав джазову п'єсу, повну гострих і незвичайних співзвучь "Кошеня на клавішах". Популярність цієї п'єси була величезною.(Слайд№10)
Ведучий 7:
Як же не згадати знаменитий мюзикл Ендрю Ллойда Уеббера "Кішки". «Кішки» - самий знаменитий твір Е. Л. Уеббера. Він, буквально, завоював увесь світ.(Слайд№11)
Ведучий 8:
До речі, на вашу думку, яка тварина є найфатальнішою?
Відповідь єдина...
Боб Ділан зі своїм котом...;
Джон Леннон;
Пол Макартні;
Джордж Харисон;
Стінг;
Річі Блекмор
Ведучий 9:
Кішка Нора. Клайпедський камерний оркестр
Композитор - Міндаугас Піечайтіc
Цікаво відзначити той факт, що одні кішки не виявляють до музики ні найменшого інтересу, іншим музика не подобається категорично, а треті отримують від неї задоволення ...